|
doc. PhDr. Hana Marešová,
Ph.D., MBA
- Působí na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého od r. 1996.
- Absolventka Pedagogické
fakulty UP
v Olomouci a Filozofické fakulty UP
(doktorské studium). V roce 2001 ukončila
postgraduální studium na FF UP obhajobou
doktorské práce Jazyk
české enklávy v polském Zelově. V
roce 2005 jí byl na FF UP udělen titul PhDr.
(rigorózní práce na
téma: K teorii a praxi
hypertextu.
- Odborná
specializace: didaktika
českého jazyka, internet a multimedia ve
výuce českého jazyka, nová
média a kyberkultura, prezentační a
diskuzní techniky, historická mluvnice a
dialektologie, základy slavistiky a staroslověnštiny
- Zabývá se
problematikou didaktiky českého
jazyka,
zejména využitím
informačních technologií ve
výuce českého jazyka
(internetové a
multimediální zdroje,
výukové programy, tvorba www stran,
elektronických prezentací), využitím
multiuživatelských virtuálních
prostředí ve vzdělávání a
problematikou rozvoje
klíčových
kompetencí žáků na
základních a středních
školách (vč. výchovy k podnikavosti,
kreativitě a iniciativě). Zabývá se
také problematikou nových
médií, netartu a kyberkultury a
dále
problematikou hypertextových struktur (mj. ve vztahu ke
kognitivním funkcím člověka - ve
spolupráci s neurologickou klinikou FN Olomouc).
Publikační
a
vědecko-výzkumná činnost:
ČLÁNEK
[1]MAREŠOVÁ, H.
Stavba dramatu je dobrým studijním
materiálem. Hanácké
noviny, 1997, roč. 8, č. 44, s. 12.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Vnitřní vitráže Františka
Všetičky. Hanácké
noviny, 1997, roč. 1, č. 1, s. 1.
[3]MAREŠOVÁ, H.
Není kolokvium jako kolokvium. Aluze, 1998,
roč. 1, č. 4, s. 1. ISSN 1803-3784.
[4]MAREŠOVÁ, H.
O zelovské češtině. Exulant, 2002,
roč. N, č. 2, s. 4-12.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Mateřský jazyk a informační technologie. Veřejná
správa, 2006, roč. 9, č. 25, s. N. ISSN
1213-6581.
[6]MAREŠOVÁ, H.
K hypertextové struktuře. Čeština
doma a ve světě, 2006, roč. 1, č. 4, s. 42-49. ISSN
1210-9339.
[7]MAREŠOVÁ, H.
E-learning v multiuživatelském
virtuálním prostředí. Journal
of Technology and Information Education, 2009, roč.
1, č. 1, s. 39-44. ISSN 1803-537X.
[8]MAREŠOVÁ, H.
E-learning in the courses of life long learning. Education
With Internet Technology - EWIT, 2010, roč. N, č.
2, s. 17-29. ISSN 1804-2929.
[9]MAREŠOVÁ, H.
ICT vzdělávání učitelů
základních a středních
škol. e-Pedagogium, 2010,
roč. N, č. 3, s. 73-88. ISSN 1213-7758.
[10] MACHOWSKÁ,
M., MAREŠOVÁ, H. Centrum
celoživotního vzdělávání
PdF UP v Olomouci získalo mezinárodní
certifikát kvality ISO 9001. Lifelong
learning - celoživotní
vzdělávání, 2013,
3, 1, s. 95-96, ISSN 1804-526X (Print), ISSN 1805-8868 (online).
PŘÍSPĚVEK
VE SBORNÍKU
[1]MAREŠOVÁ, H.
Problematika bilingvismu. In Varia VIII. Bratislava
: Slovenská akadémia vied, 1999, s. 31-38. ISBN N.
[2]MAREŠOVÁ, H., MLČOCH, M.
K problematice rozvíjení
čtenářských dovedností dětí
se sníženou jazykovou kompetencí. In Slovo
a obraz v komunikaci s dětmi.Cesty ke komunikaci.. Ostrava
: Ostravská univerzita, 2001, s. 55 ? 61. ISBN ISBN
80-7042-183-5.
[3]MAREŠOVÁ, H.
České enklávy v Evropě. In Čeština
? jazyk slovanský. Sborník prací z
mezinárodní vědecké
konference.. Ostrava : Ostravská
univerzita, 2001, s. 45-55. ISBN 80-7042-194-0.
[4]MAREŠOVÁ, H.
K definici bilingvismu. In Acta Universitatis
Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Studia
Philologica. Olomouc : Univerzita
Palackého, 2001, s. 7 - 12. ISBN 80-244-0216-5.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Dozrál čas na e-školu? (K využití
výpočetní techniky v hodinách
českého jazyka). In Tradiční a
netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2003, s. 87-95. ISBN 80-244-0627-6.
[6]MAREŠOVÁ, H.
Internet ve výuce českého jazyka
(zkušenosti ze semináře Internet a multimedia ve
výuce českého jazyka). In Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2004, s. 72 ? 74. ISBN 80-244-0814-7.
[7]MAREŠOVÁ, H., MAREŠ, J.
Kognitivní funkce a struktura textu. In Vztah
langue a parole v perspektivě "interaktivního obratu" v
lingvistickém zkoumání.
Sborník příspěvků z 3.
mezinárodní konference
Setkání mladých lingvistů.. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2004, s. 262-269. ISBN 80-244-0838-4.
[8]MAREŠOVÁ, H.
Vliv hypertextu na proces čtení. In
Šimková, M. Varia 12.
Zborník materiálov z 12. kolokvia
mladých jazykovedcov. Bratislava :
Slovenská akadémia vied, 2005, s. 76-80. ISBN
80-89037-04-6.
[9]MAREŠOVÁ, H.
České etnikum v Polsku. In Sborník
konference Čeština - jazyk slovanský. Ostrava
: Ostravská univerzita, 2005, s. 12-25. ISBN 80-7368-122-6.
[10]MAREŠOVÁ, H.
Využití informačních technologií ve
výuce českého jazyka. In Sborník
z workshopu Využití dotykové tabule ve
výuce českého jazyka a literatury. Lutín
: SOU Lutín, 2005, s. 6. ISBN 80-239-6239-0.
[11]MAREŠOVÁ, H.
Využití ICT v ČJL. In POŠKOLE
2005. Sborník Národní konference o
počítačích ve škole. Praha
: České vysoké učení
technické, 2005, s. 115-121. ISBN 80-239-4633-1.
[12]MAREŠOVÁ, H.
Klasická učebnice v elektronickém věku.
In Tradiční a netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2005, s. 141-7. ISBN 80-244-1002-8.
[13]MAREŠOVÁ, H.
Hypertext ve výuce českého jazyka. In Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2006, s. 103-109. ISBN 80-244-1282-9.
[14]MAREŠOVÁ, H.
Český protestantismus v polském Zelově.
In Osobnost v církvi a politice. Brno
: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006, s. 361-369. ISBN
80-7325-097-7.
[15]MAREŠOVÁ, H.
Semináře ICT ve výuce budoucích
učitelů českého jazyka. In Počítač
ve škole. Nové Město na
Moravě : Gymnázium Nové Město na Moravě, 2006, s.
1-3. ISBN N.
[16]MAREŠOVÁ, H.
Školicí středisko SIPVZ na Univerzitě
Palackého a jeho další
vývoj. In PO ŠKOLE. Praha
: České vysoké učení
technické, 2007, s. 250-254. ISBN 978-80-239-9126-0.
[17]MAREŠOVÁ, H.
ICT vzdělávání učitelů
základních a středních škol
na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v
Olomouci. In Infotech 2007 - Moderní
informační a komunikační technologie ve
vzdělávání. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2007, s. 169-174. ISBN
978-80-7220-301-7.
[18]MAREŠOVÁ, H.
Information and Communication Technology in the Education of (Future)
Mother Tongue Teachers. In Information and
Communication Technology in Education. Ostrava :
Ostravská univerzita, 2007, s. 116-120. ISBN
978-80-7368-388-7.
[19]MAREŠOVÁ, H., MAŠLÁŇOVÁ, A.
ICT vzdělávání učitelů
českého jazyka v rámci SIPVZ - modul P: ICT ve
výuce českého jazyka a literatury. In Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Hanex Olomouc, 2007, s. 129-134. ISBN 80-85783-72-X.
[20]MAREŠOVÁ, H.
Modul SIPVZ - ICT ve výuce českého jazyka.
In Tradiční a netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole. Olomouc
: Hanex, 2007, s. 129-134. ISBN 80-85783-72-X.
[21]MAREŠOVÁ, H.
Proměny lineárního čtení (textu) ve
21. století. In Kniha ve 21.
století. Opava : Slezská
univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta,
2007, s. 67-74. ISBN N. ISSN N.
[22]MAREŠOVÁ, H.
Netartové projekty. In Intermedialita:
slovo - obraz - zvuk. Olomouc : Univerzita
Palackého, 2008, s. 255-262. ISBN 978-80-244-2054-7.
[23]MAREŠOVÁ, H.
K sémiotickým aspektům hypertextu. In Člověk
- jazyk - text. Sborník z mezinárodní
lingvistické konference Člověk - jazyk -
komunikace. České Budějovice :
Jihočeská univerzita, 2008, s. 39-44. ISBN 978-80-7394-075-1.
[24]MAREŠOVÁ, H.
Kyberkultura jako součást mediální
výchovy. In Počítač ve
škole 2008. Nové Město na
Moravě : Gymnázium Vincence Makovského, 2008, s.
0-0.
[25]MAREŠOVÁ, H.
ICT ve výuce na 1. stupni - internetové zdroje.
In Slovo o slove. Prešov
: Prešovská univerzita, 2008, s. 91-97. ISBN
978-80-8068-752-6.
[26]MAREŠOVÁ, H.
ICT ve výuce na 1. stupni - multimedia. In Slovo
o slove. Prešov :
Prešovská univerzita, 2008, s. 98-104. ISBN
978-80-8068-752-6.
[27]MAREŠOVÁ, H.
Nástroje Webu 2.0 ve
vzdělávání. In Trendy
ve vzdělávání. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2008, s. 374-378. ISBN
978-80-7220-311-6.
[28]MAREŠOVÁ, H.
The Role of the Mother Tongue Teaching in New Literacy Education..
In Valuing individual and shared learning: the role
of ICT. Praha : Univerzita Karlova, 2008, s. 1-8.
ISBN 978-80-7290-353-5.
[29]MAREŠOVÁ, H.
Multiuživatelské virtuální
prostředí ve výuce jazyka a literatury.
In Multiuživatelské
virtuální prostředí ve
výuce jazyka a literatury. Sborník z
mezinárosní konference Inovácie v
obsahu a procese vyučovania jazyka a literatúry.. Prešov
: Prešovská univerzita, 2008, s. 491-502. ISBN
978-80-8068-795-3.
[30]MAREŠOVÁ, H.
Kreativita v internetové síti. In Eurolitteraria
a Eurolingua. Liberec : Technická
univerzita v Liberci, 2008, s. 214-218. ISBN 9987-80-7372-292-0.
[31]MAREŠOVÁ, H.
Kyberkultura jako součást mediální
výchovy na základní škole.
In Tradiční a netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2008, s. 205-213. ISBN
978-80-244-1946-6.
[32]KRČMA, J., MAREŠOVÁ, H.
Audiovizulání prezentace při výuce
slovenského jazyka. In Prostriedky
edukácie v škole 21. storočia. Banská
Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2008, s. 131-133. ISBN
978-80-8083-565-1.
[33]MAREŠOVÁ, H.
K současné jazykové situaci české
enklávy v polském Zelově. In Jezyki
zachodonioslowiańskie w XXI wieku. Katowice :
Uniwersytet Slaski, 2009, s. 133-144. ISBN 978-83-226-1769-4.
[34]MAREŠOVÁ, H.
Nástroje Webu 2.0 ve výuce. In Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2009, s. 374-378. ISBN
978-80-244-2240-4.
[35]MAREŠOVÁ, H.
Jazykové vzdělávání v
multiuživatelském virtuálním
prostředí. In Trendy ve
vzdělávání 2009. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2009, s. 328-332. ISBN
978-80-7220-316-1.
[36]MAREŠOVÁ, H.
The Role of information and communication technologies in the Czech
Language Education. In Johannes Amos Comenius. The
Legacy to the Culture of Education. Praha :
Academia, 2009, s. 723-730. ISBN 978-80-200-1700-0.
[37]MAREŠOVÁ, H.
Rozvoj ICT kompetencí pedagogických
pracovníků. In Kopecký, K. Rizikové
chování v kyberprostoru. Olomouc
: Hanex, 2010, s. 71-76. ISBN 978-80-7409-034-9.
[38]MAREŠOVÁ, H.
K využití hypertextu ve výuce literatury a slohu.
In Tradiční a netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2010, s. 201-207. ISBN
978-80-244-2435-4.
[39]MAREŠOVÁ, H., SLÁMA, J.
New Media Literacies of Future Mother Tongue Teachers. In New
Media and the Politics of Online Communities. Oxford
: Oxford University Press, 2010, s. 87-95. ISBN 978-1-84888-032-0.
[41]MAREŠOVÁ, H.
K využití kyberkultury v mediální
výchově žáků. In Slovo o
slove. Prešov :
Prešovská univerzita, 2010, s. 249-256. ISBN
978-80-555-0201-4.
[42]MAREŠOVÁ, H.
E-learning in the courses of life long learning. In Divai
2010 - Distance Learning in Applied Informatics. Conference
Proceedings. Nitra : Univerzita
Konštantína Filozofa, 2010, s. 271-276.
[43]MAREŠOVÁ, H.
K využití webu 2.0 ve výuce. In Slovo
o slove. Prešov :
Prešovská univerzita, 2010, s. 257-265.
[44]MAREŠOVÁ, H.
K jazykové komunikaci v sociálních
sítích. In Metody a formy
práce ve výuce mateřského
jazyka. Olomouc : Hanex, 2011, s. 153-157. ISBN
978-80-7409-032-5.
[45]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence učitelů. In Kam směřuje
současný pedagogický výzkum?
Sborník příspěvků XVIII.
celostátní konference ČAPV. Liberec
: Technická univerzita, 2011, s. 01-11. ISBN
978-80-7372-722-2.
[46]MAREŠOVÁ, H.
K ICT kompetencím budoucích učitelů
mateřského jazyka. In Metody a formy
práce ve výuce mateřského
jazyka. Olomouc : Hanex, 2011, s. 158-161. ISBN
978-80-7409-032-5.
[47]MAREŠOVÁ, H., KLEMENT, M.
Virtuální světy ve
vzdělávání. In DOSTÁL,
J. Nové technologie ve
vzdělávání:
vzdělávací software a interaktivní
tabule. Olomouc : Univerzita Palackého,
2011, s. 5-10. ISBN 978-80-244-2941-0.
[48]MAREŠOVÁ, H.
Possible Uses of a Multi-User Virtual Environment in the Education of
Persons with Special Needs. In Universal Learning
Design Proceedings of the Conference. Brno :
Masarykova univerzita, 2012, s. 181-192. ISBN 978-80-210-5828-6.
[49]MAREŠOVÁ, H., KLEMENT, M.
Současné trendy rozvoje e-learningového
vzdělávání. In Trendy
ve vzdělávání 2012. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2012, s. 669-675. ISBN
978-80-86768-36-6.
[50]MAREŠOVÁ, H., KLEMENT, M. Multiuser
virtual environments and people with special needs. In Universal
Learning Design. Linz : Rakousko, 2012, v
tisku.
[51]MAREŠOVÁ, H., KLEMENT, M. ICT
kompetence učitelů a vzdělávání v
informačním věku. In Konference ČAPV. Praha, 2012, v
tisku.
[52]KLEMENT, M.,
DOSTÁL,
J., MAREŠOVÁ, H. Elements
of electronic teaching materials with respect to student’s
cognitive learning styles. In ICEEPSY,
2013, Antalya - Turkey, v tisku.
[53]SERAFÍN, Č.,
HAVELKA, M.,
DOSTÁL,
J., MAREŠOVÁ, H., KROPÁČ,
J. Evaluation of technological resources including effects of
using technological resources in education. In ICEEPSY,
2013, Antalya - Turkey, v tisku.
[54]MAREŠOVÁ, H., VALA,
J. The comparison of reception of selected poems by students
from varied schools. In ICEEPSY,
2013, Antalya - Turkey, v tisku.
ABSTRAKT
[1]MAREŠOVÁ, H.
The Role of ICT in the Czech Language Education. The
Legacy of Johannes Amos Comenius to the Culture of Education, 2008,
roč. 0, č. 0, s. 19-20.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Multiuživatelské virtuální
prostředí ve výuce jazyka a literatury. Inovácie
v obsahu a procese vyučovania jazyka a literatúry, 2008,
roč. N, s. 41-41.
[3]MAREŠOVÁ, H.
The Role of the Mother Tongue Teaching in New Literacy
Education. Valuing individual and shared learning:
the role of ICT. Book of Abstracts, 2008, roč.
2008, č. N, s. 23-23.
[4]MAREŠOVÁ, H.
New Media Literacies of Future Mother Tongue Teachers. Cybercultures,
with Digital Memories (abstracts). Exploring Critical Issues., 2010,
roč. 1, č. 1, s. 15.
[5]MAREŠOVÁ, H.
E-learning in the courses of life long learning. Divai
2010 - Distance Learning in Applied Informatics. Abstracts
Proceedings, 2010, roč. 1, č. 1, s. 76-76.
[6]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence učitelů. Sborník asbraktů
VIII. celostátní konference ČAPV. Kam směřuje
současný pedagogický výzkum?, 2010,
roč. 1, č. 1, s. 19-19.
[7]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence a mediální a
komunikační výchova. Přírava
a realiizace výukových materiálů pro
podporu komunikační výchovy RVP ZV ve
výuce českého jazyka a literatury na
základních školách a
víceletých
gymnáziích, 2011, roč. 1, č.
1, s. 1-1.
KAPITOLA V KNIZE
[1]MAREŠOVÁ, H.
Kurzy ICT pro pedagogické pracovníky - projekt
ESF. In Trendy ve
vzdělávání - informační
technologie a technické
vzdělávání. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2010, s. 402-404. ISBN
978-80-87224-09-0
[2]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence a mediální a
komunikační výchova. In Příprava
a realizace výukových materiálů pro
podporu komunikační výchovy RVP ZV ve
výuce českého jazyka a literatury na
základních školách a
víceletých
gymnáziích. Olomouc :
Univerzita Palackého, 2011, s. 285-298. ISBN
978-80-244-2741-6
[4]KLEMENT, M.,
CHRÁSKA, M.,
DOSTÁL, J., MAREŠOVÁ, H.E-learning:
elektronické studijní opory a jejich
hodnocení. Olomouc : Univerzita Palackého, 2012.
341 s., s. 60-110. ISBN 978-80-86768-38-0.
KNIHA - CELEK
[1]MAREŠOVÁ, H. Příruční
slovníček zelovské češtiny. Praha
: Exulant, 2003. 50 s. ISBN N.
[2]MAREŠOVÁ, H. Základy
historické mluvnice češtiny. Skripta.
Olomouc : Univerzita Palackého, 2009. 129 s. ISBN
78-80-244-2028-8.
[3]MIKULÍKOVÁ, V., MAREŠOVÁ, H. Didaktické
hry ve výuce českého jazyka a
literatury. Metodická pomůcka. Olomouc :
Univerzita Palackého, 2010. 841 s. ISBN 978-80-244-2710-2.
[4]MAREŠOVÁ,
H. Dialekty v komunikaci. Pro
žáky. Praha : Face of New Europe, 2012, v
tisku.
[5]MAREŠOVÁ,
H. Dialekty
v komunikaci. Pro učitele. Metodická
příručka. Praha : Face of New Europe, 2012, v
tisku.
[6]MAREŠOVÁ,
H.Vzdělávání
v multiuživatelském virtuálním
prostředí. Olomouc : Univerzita
Palackého, 2012. 203 s. ISBN 978-80-244-3101-7.
ELEKTRONICKÁ
PREZENTACE
[1]MAREŠOVÁ, H.
K morfologické charakteristice jazyka české
enklávy v polském Zelově. Lingva
nova, 2002.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Využití informačních technologií ve
výuce českého jazyka. SOU
Lutín, 2005. ISBN 80-239-6239-0.
[3]MAREŠOVÁ, H.
ICT ve výuce českého jazyka a
literatury. E-gram. Portál Ministerstva
školství, mládeže a
tělovýchovy., 2006. ISBN N.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Nová média a kyberkultura. Nová
média a kyberkultura, 2008.
[6]MAREŠOVÁ, H.
Proměny lineárního textu ve 21.
století (1. část). Knihovnický
zpravodaj Vysočina, 2008.
[7]MAREŠOVÁ, H.
Proměny lineárního textu ve 21.
století (2. část). Knihovnický
zpravodaj Vysočina, 2008.
[8]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence učitelů. ICT kompetence
učitelů, 2010.
[9]MAREŠOVÁ, H.
New Media Literacies of Future Mother Tongue Teachers. New
Media Literacies of Future Mother Tongue Tearchers, 2010.
[10]MAREŠOVÁ, H.
Internetové stránky Odboru ICT
vzdělávání Centra
celoživotního
vzdělávání. Internetové
stránky Odboru ICT
vzdělávání Centra
celoživotního
vzdělávání, 2010.
[11]MAREŠOVÁ, H.
Lexikologie. Lexikologie, 2010.
[12]MAREŠOVÁ, H.
Základy historické mluvnice a
dialektologie. Základy slavistiky a
staroslověnštiny a historické mluvnice a
dialektologie, 2010.
[13]MAREŠOVÁ, H.
Základy slavistiky a staroslověnštiny. Základy
slavistiky a staroslověnštiny a historické
mluvnice a dialektologie, 2010.
[15]MAREŠOVÁ, H. Virtuální
campus Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v
Olomouci. Softwarová aplikace.
2012.
OPONENTSKÝ
POSUDEK
[1]MAREŠOVÁ, H.
Analýza lexikální roviny ve
volebních spotech do EP v roce 2009 v českém a
polském kulturním prostředí. Acta
academica karviniensia, 2010.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Oponentský posudek projektu Grantové agentury ČR-
application for 2011 - P406/11/1693. Grantová
agentura České republiky, 2010.
[3]MAREŠOVÁ, H.
Technické vybavení pro nácvik
překladatelských a tlumočnických
dovedností studentů filologických oborů na
Fakultě humanitních studií Univerzity
Tomáše Bati ve Zlíně. Fond
rozvoje vysokých škol - ISAAR, 2011.
[4]MAREŠOVÁ, H.
Softwarová podpora výuky. Fond
rozvoje vysokých škol - ISAAR, 2011.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Inovace předmětu Úvod do dialektologie
francouzštiny. Oponentský
posudek projektu FRVŠ, 2012.
[6]MAREŠOVÁ, H.
Pobyt zahraničního hostujícího
profesora zaměřený na inovaci předmětu Fonetika a fonologie
němčiny. Oponentský posudek projektu
FRVŠ, 2012.
ZVANÁ
PŘEDNÁŠKA
[1]MAREŠOVÁ, H.
K jazykové situaci české enklávy v
Polsku. Přednášky
Jazykovědného sdružení České
republiky. Olomouc 01.12.2010 - 01.12.2010.
[2]MAREŠOVÁ, H.
O zelovské češtině. Konference
občanského sdružení Exulant. Praha
10.02.2002.
[3]MAREŠOVÁ, H. New
Skills and Jobs - Olomouc Region, Czech Republic. REALM -
Regional Adult Learning Multipliers and the Europe 2020 Flagship
Initiatives. Brussels, Belgie, 10. 5. 2012.
RECENZE
[1]MAREŠOVÁ, H.
An Example of an E-learning Community for Lifelong Learning by Physical
Education Teachers. Acta Univ. Palacki.
Olomouc, 2008.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti žiaka
primárnej školy v transkurikulárnych
súvislostiach (D. Cibáková). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009, 2010.
[3]MAREŠOVÁ, H.
Pedagogicko-didaktické parametry vybraných
čítanek pro 2. stupeň ZŠ (M. Gregor). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009,2010.
[4]MAREŠOVÁ, H.
Vybrané aspekty slovní zásoby
žáků základních škol (K.
Kmentová). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009, 2010.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Čitateľský zážitok a morálne vedomie
žiaka 2. ročníka ZŠ (M.
Kohútová). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009, 2010.
[6]MAREŠOVÁ, H.
Příklady netradičních syntaktických
cvičení ve výuce českého jazyka na
ZŠ (K. Hurtíková). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009., 2010.
[7]MAREŠOVÁ, H.
Rozvoj slovní zásoby v učebnicích
českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ (R.
Šink). Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VII.
Sborník příspěvků ze VII. ročníku
konference konané dne 23. listopadu 2009, 2010.
[8]MAREŠOVÁ, H.
Fenomén regionalismu v rámci RVP a možnosti jeho
využití v hodinách
literární výchovy. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
Sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[9]MAREŠOVÁ, H.
Zjišťování profilu studentů
nastupujících na učitelství
českého jazyka a literatury. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[10]MAREŠOVÁ, H.
Nové pohľady na učivo zo slovenského
jazyka. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[11]MAREŠOVÁ, H.
Stimulovanie porozumenia vecného textu pri
vyučovaní materinského jazyka. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[12]MAREŠOVÁ, H.
Uplatňování komunikační
výchovy na 2. stupni ZŠ. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[13]MAREŠOVÁ, H.
K dětským řečovým projevům ve
školském prostředí. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
[14]MAREŠOVÁ, H.
ICT kompetence učitelů mateřského jazyka v České
republice a Velké Británii. Aktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech studentů
doktorských studijních programů VIII.
sborník z VIII. ročníku konference, 2011.
SBORNÍK
- CELEK
[1]MAREŠOVÁ, H., MACOUN, T. Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2008. 403 s. ISBN 978-80-244-1946-6.
[2]MAREŠOVÁ, H., MACOUN, T. Tradiční
a netradiční metody a formy práce ve
výuce českého jazyka na
základní škole. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2009. 406 s. ISBN 978-80-244-2240-4.
[3]MAREŠOVÁ, H.,
HEJSEK, L. ICT ve
vzdělávání. Olomouc
: Univerzita Palackého, 2012. v tisku.
RIGORÓZNÍ
PRÁCE
[1]MAREŠOVÁ, H. K
teorii a praxi hypertextu. Olomouc : Univerzita
Palackého, Filozofická fakulta, 2005. 127 s.
DIZERTAČNÍ
PRÁCE
[1]MAREŠOVÁ, H. Jazyk
české enklávy v polském
Zelově. Olomouc : Univerzita Palackého,
Filozofická fakulta, 2001. 140 s.
HABILITAČNÍ
PRÁCE
[1]MAREŠOVÁ, H. Multiuživatelské
virtuální prostředí ve světle ICT
kompetencí aktérů výuky. Olomouc
: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta,
2013. 223 s. (283 normostran)
PROJEKTY
Aktuální
projekty (hlavní řešitel):
Dokončené projekty
(hlavní řešitel):
- Grundtvig:
REALM projekt 2012 -
web: REALM
Projekty
za posledních 5 let (2010-2014) -
hlavní řešitel, spoluřešitel
1) ESF
č. CZ.1.07/1.1.26/03.0011 (2014)
– hlavní řešitel
MAREŠOVÁ,
H. Rozvoj
podnikatelských dovedností žáků.
Evropský sociální fond, OP
Vzdělávání
pro konkurenceschopnost, 2014.
Koordinátor projektu.
2) ESF
č. CZ.1.07/1.3.00/48.0036 (2014-2015)
ŠMELOVÁ,
E.,
MACHOWSKÁ, V., MAREŠOVÁ,
H. Rozvoj profesních
kompetencí předškolních pedagogů v
oblasti polytechnického
vzdělávání v kontextu
předškolního kurikula (OPVK, 1.3,).
Spoluřešitel - koordinace 3
klíčových aktivit projektu. 2014
3) ESF
č. CZ.1.07/1.3.45/02.0014, (2013-2014) – hlavní
řešitel
MACHOVSKÁ, V.,
MAREŠOVÁ, H.: Podpora profesního
rozvoje pedagogických pracovníků v
Olomouckém kraji. OPVK 1.3.
4) ESF
č. CZ.1.07/2.3.00/35.0011, (2012-2013)
KUBÍNEK, R. MAREŠOVÁ,
H. ad.Univerzita
Palackého – centrum vědy pro všechny, OP
Vzdělávání pro konkurenceschopnost,2012-2013.
Koordinátor klíčové aktivity KA7 za
PdF UP.
5) ESF
č. CZ.1.07/1.3.00/14.0011 (2010-2012) – hlavní
řešitel
MAREŠOVÁ,
H. Kurzy
ICT ve výuce pro pedagogické pracovníky.
Evropský sociální fond, OP
Vzdělávání pro konkurenceschopnost, 2010-2012.
Koordinátor projektu.
6) Grundtvig
č. 12-LLP-IST-GRU-109 (2012) – hlavní
řešitel
MAREŠOVÁ, H. Intensive
English for Adult Educators – English for Professional People, absolvování
vzdělávacího kurzu Richard Language College,
Bournemouth, Velká Británie, UK-2008-702-037,
2012.
7) GAČR
č. P407/11/1306 (2011-2012)
KLEMENT, M.,
CHRÁSKA,
M., MAREŠOVÁ, H., DVORSKÝ,
J. Evaluace vzdělávacích
materiálů určených pro distančnívzdělávání
a e-learning, grant
Grantová agentura ČR, 2011-2012.
8) Specifický
výzkum č. PdF_2012_032: (2012)
PUSTINOVÁ,
Z., MAREŠOVÁ,
H. Implementace ICT do
výuky mateřského jazyka. Univerzita
Palackého v Olomouci, 2012.
9) ESF
č. CZ.1.07/1.1.00/08.0018 (2010-2012)
MLČOCH, M., MAREŠOVÁ,
H. ad. Příprava
a realizace výukových materiálů pro
podporu komunikační výchovy RVP ZV ve
výuce českého jazyka a literatury na
základních školách a
víceletých gymnáziích,
OP Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, 2010-2012.
10) ESF
č. CZ.1.07/2.4.00/17.0062, (2010-2012)
KOPECKÝ,
K., MAREŠOVÁ,
H. ad.E-SYNERGIE
– vědeckovýzkumná síť pro
rizika elektronické komunikace, IPo,2011-2012.
11) ESF
č. CZ 1.07/1.1.06/03.0038, (2012)
HASÍK, T.,
ADÁMKOVÁ, J., MAREŠOVÁ,
H. ad.Mediální
výchova – nástroj rozvoje
klíčových kompetencí, OP
Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, 2012.
12) Grundtvig
č. 517789-LLP-1-UK-GRUNDTVIG-GAM-REALM (2012) –
hlavní řešitel ČR
FITZGIBBON, J., MAREŠOVÁ, H. ad. Regional
Adult Learning Multipliers and the Europe 2020 Flagship Initiatives. EK – Grundtvig, 2011-2012,
řešitel projektu za Českou republiku, realizace projektu:
Brusel, Belgie.
13) FRVŠ
č. 120/2010 (A/b) (2011)
NOCAR, D., MAREŠOVÁ,
H., HANZEL, P. Rozvoj a
inovace počítačových učeben. Agentura
rady vysokých škol, 2011.
14) Specifický
výzkum č. PdF_2011_018: (2011)
PUSTINOVÁ,
Z., MAREŠOVÁ,
H. Výzkum ICT
kompetencí učitelů mateřského jazyka
v Olomouckém a Východočeském
kraji. Univerzita Palackého v Olomouci,2011.
Stránky projektu: http://vyzkumict.upol.cz
15) Specifický
výzkum č. PdF_2011_021: (2011)
MIKULÍKOVÁ,
V., MAREŠOVÁ, H., KŘÍŽOVÁ,
V., MALENOVSKÝ, M. Herní
náměty pro výuku
vzdělávacího oboru Český jazyk a
literatura. Univerzita Palackého v
Olomouci, 2011.
16) Specifický
výzkum č. PdF_2010_017: (2010)
MIKULÍKOVÁ,
V., MAREŠOVÁ, H. Didaktické
hry ve výuce českého jazyka a literatury. Univerzita
Palackého v Olomouci,2011.
17) FRVŠ
č. 126/2010 (F5/a) (2010) – hlavní
řešitel
MAREŠOVÁ, H. Inovace
studijního předmětu Nová média a
kyberkultura. Fond rozvoje vysokých
škol,2010.
Projekty do roku
2010 -
hlavní řešitel
[1]MAREŠOVÁ, H., MLČOCH, M., SOURALOVÁ, E., POLÁK, M.
Rozvíjení čtenářských
dovedností dětí se surdopedickou vadou. Interní
grant, Univerzita Palackého v Olomouci, 2000.
[2]MAREŠOVÁ, H., MLČOCH, M., POLÁK, M.
Informační a poradenské centrum pro studenty
oboru český jazyk. Interní
grant, Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
[3]MAREŠOVÁ, H., KLEMENT, M., ZOUHAROVÁ, M.
On-line podpora školicího střediska
MŠMT v rámci SIPVZ na Pedagogické
fakultě UP. Interaní grant, Univerzita
Palackého v Olomouci, 2006.
[4]MAREŠOVÁ, H., LANGER, J., VITÁSKOVÁ, K., SOURALOVÁ, E., MLČOCH, M. FRVŠ
1175 A b: Zřízení
počítačové učebny katedry českého
jazyka a literatury a multimediální učebny
katedry speciální pedagogiky
Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v
Olomouci. Fond rozvoje vysokých
škol ČR, 2007.
Projekty do roku
2010 -
spoluřešitel
[1] PaeDr. Zsolt
Cséfalvay, Ph.D., Mgr. Milena
Košťálová, Mgr.
Marta Klimešová, Mgr. Hana
Čermáková, Diagnostika
a terapie afázie, vytvoření
autorského díla spolu
s licenční smlouvou, Grant Asociace
klinických logopedů v ČR, 2002, spoluautorka
[2] doc.
PhDr. Marie
Zouharová, Ph.D. Aktivizující
formy výuky v pregraduální i
postgraduální přípravě učitele
českého jazyka II. - projekt
MŠMT, 2002, spoluřešitelka.
ČLENSTVÍ
V KOMISÍCH A
ORGANIZACÍCH
2016 – dosud |
Odborná komise |
Pracovní
skupina Krajského akčního plánu
Olomouckého kraje |
člen |
2016 – dosud |
Odborná
komise |
Řídící
výbor Místního akčního
plánu vzdělávání ORP
Přerov. |
člen |
2016 – dosud |
Odborná
komise |
Řídící
výbor Místního akčního
plánu vzdělávání ORP
Olomouc. |
člen |
2017 –
dosud |
Odborná
komise |
Pracovní
skupina pro tvorbu Strategického plánu rozvoje
města Olomouce |
člen |
2014 – dosud
|
Odborná komise
|
Pracovní
skupina pro tvorbu
integrované strategie (ITI) pro Olomouckou aglomeraci
(Magistrát města Olomouce)
|
člen
|
2014 – dosud
|
Odborná komise
|
Pracovní
skupina
– Inovační platforma
Budování partnerství pro inovace
(příprava regionální RIS3 strategie
Olomouckého kraje)
|
člen
|
2014 – dosud
|
Odborná komise
|
Pracovní
skupina Asociace
institucí vzdělávání
dospělých ČR - pracovní skupina pro
další vzdělávání
pedagogických pracovníků
|
člen
|
2014 – dosud
|
Odborná komise
|
Pracovní
skupina
Ministerstva školství, mládeže a
tělovýchovy pro OP VVV – oblast Podpora
iniciativy, podnikavosti a podnikatelských
dovedností
|
člen
|
2014 –
dosud
|
Jiné komise
|
Disciplinární
komise Pedagogické fakulty Univerzity
Palackého
|
předseda
|
2013 –
dosud
|
Odborná
komise
|
Komise
interního grantu
Centra celoživotního
vzdělávání PdF UP
|
předseda
|
|
2013 –
dosud
|
Odborná
komise
|
Koordinační
rada pro
celoživotní vzdělávání na
Univerzitě Palackého v Olomouci
|
člen
|
|
2012 – dosud
|
Odborná komise
|
Pracovní
skupina pro
vzdělávání OK4Inovace
(Olomoucký kraj)
|
člen
|
|
2011 –
dosud
|
Jiné komise
|
Kolegium děkanky PdF
UP
|
člen
|
|
2011 –
dosud
|
Odborná
komise
|
Komise
interního grantu
Centra celoživoního
vzdělávání PdF UP
|
předseda
|
|
2011 – 2013
|
Odborná komise
|
Posuzovatelka
grantových
žádostí Fondu rozvoje vysokých
škol (FRVŠ)
|
člen
|
|
2010 –
dosud
|
Vědecká
společnost
|
Česká asociace
pedagogického výzkumu (ČAPV)
|
člen
|
|
2010 –
dosud
|
Vědecká
společnost
|
Česká
pedagogická společnost (ČPS)
|
člen
|
|
2010 –
dosud
|
Jiné komise
|
Komise pro
rigorózní
řízení
|
člen
|
|
2010 –
dosud
|
Jiné komise
|
Komise pro
výběrová řízení projektů
ESF UP
|
člen
|
|
2010 –
dosud
|
Redakční
rada
|
Žurnál
UP
|
člen
|
|
2010 – dosud
|
Odborná komise
|
Posuzovatelka
grantových
žádostí Grantové agentury
České republiky (GAČR)
|
člen
|
|
|
|
|
|
|
2009 –
dosud
|
Mezinárodní
organizace
|
International Association
for the
Improvement of Mother Tongue Education (IAIMTE)
|
člen
|
|
2007 –
dosud
|
Odborná
komise
|
Komise pro
státní rigorózní
zkoušky Katedra českého jazyka a literatury
Pedagogická fakulta UP
|
člen
|
|
2007 – dosud
|
Státnicová
komise
|
Komise pro
státní závěrečné
zkoušky rozřišujícího
studia (celoživotní
vzdělávání)
|
člen
|
|
2005 – dosud
|
Vědecká
společnost
|
Jednota
školských informatiků
|
člen
|
|
2003 –
dosud
|
Státnicová
komise
|
Komise pro
státní závěrečné
zkoušky SZZ – pro
bakalářský, magisterský
navazující typ studia – obor
český jazyk
|
člen
|
|
1996 – dosud
|
Mezinárodní
organizace
|
Exulant -
občanské sdružení, členka
výkonného výboru 1996-2002
|
člen
|
|
ŠKOLITEL
DSP
- Mgr. Jan
Krčma,téma
dizertační práce: Hudební
texty jako součást projektového
vyučování na základní
škole
- Mgr.
Jaroslav Sláma, téma
dizertační
práce: Využití
informačních
technologií ve vzdělávacím
procesu se
zaměřením na výuku českého jazyka a
literatury
- Mgr.
Vendula Mikulíková,
téma dizertační
práce: Využití
hry ve výuce
českého jazyka
- PhDr.
Alena Mašláňová,
téma dizertační
práce: ICT
ve výuce českého
jazyka
- Mgr. Zuzana
Pustinová,
téma dizertační
práce: ICT
kompetence učitelů
mateřského jazyka v České republice a
Velké Británii, http://www.vyzkumict.upol.cz/
- Mgr.
Lukáš Hejsek,
téma dizertační
práce: Rozvoj
čtenářské
gramotnosti v procesu základního
vzdělávání
- Mgr. Miroslava
Dluhošová,
téma dizertační
práce: Výuka
mateřského jazyka v multiuživatelském
virtuálním prostředí u studentů
učitelství českého jazyka a literatury
- Yang Lei,
téma dizertační práce: Using ICT in English language
teaching
VEDENÍ
KVALIFIKAČNÍCH
PRACÍ 2006-2009
[1]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace na
Moravskobudějovicku. Mluva
nejmladší generace na
Moravskobudějovicku, 2006.
[2]MAREŠOVÁ, H.
Srozumitelnost pojmů z oblasti informačních
technologií. Srozumitelnost pojmů z
oblasti informačních technologií, 2006.
[3]MAREŠOVÁ, H.
Výukové programy ve výuce
českého jazyka na 2. stupni ZŠ. Výukové
programy ve výuce českého jazyka na 2. stupni
ZŠ, 2006.
[4]MAREŠOVÁ, H.
Hypertext v učebním procesu na
základní škole. Hypertext
v učebním procesu na základní
škole, 2006.
[5]MAREŠOVÁ, H.
Valašské nářečí v mluvě
nejmladší generace v obci Mořkov. Valašské
nářečí v mluvě nejmladší
generace v obci Mořkov, 2007.
[6]MAREŠOVÁ, H.
Slovácké nářečí v mluvě
nejmladší generace v Obci Kunovice. Slovácké
nářečí v mluvě nejmladší
generace v Obci Kunovice, 2007.
[7]MAREŠOVÁ, H.
Klasická žurnalistika versus internetová
žurnalistika a jejich jazyk. Klasická
žurnalistika versus internetová žurnalistika a jejich
jazyk, 2007.
[8]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace na
Třebíčsku. Mluva
nejmladší generace na
Třebíčsku, 2007.
[9]MAREŠOVÁ, H.
Současný stav českých enkláv v
postkomunistických zemích. Současný
stav českých enkláv v
postkomunistických zemích, 2007.
[10]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace na
Jablunkovsku. Mluva nejmladší
generace na Jablunkovsku, 2008.
[11]MAREŠOVÁ, H.
Využití interaktivní tabule ve výuce
českého jazyka. Využití
interaktivní tabule ve výuce českého
jazyka, 2008.
[12]MAREŠOVÁ, H.
Česká křestní jména. Česká
křestní jména, 2008.
[13]MAREŠOVÁ, H.
Historie a vývoj valašského
nářečí. Historie a
vývoj valašského
nářečí, 2008.
[14]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace na
Kosířsku. Mluva
nejmladší generace na
Kosířsku, 2008.
[15]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace na
Valašsku. Mluva
nejmladší generace na
Valašsku, 2008.
[16]MAREŠOVÁ, H.
Mluva nejmladší generace v Moravské
Nové Vsi. Mluva
nejmladší generace v Moravské
Nové Vsi, 2009.
[17]MAREŠOVÁ, H.
Vyjmenovaná slova. Vyjmenovaná
slova, 2009.
[18]MAREŠOVÁ, H.
Multimediální prezentace ve výuce
literatury na střední škole. Multimediální
prezentace ve výuce literatury na střední
škole, 2009.
[19]MAREŠOVÁ, H.
Informační technologie ve výuce
českého jazyka a literatury. Informační
technologie ve výuce českého jazyka a
literatury, 2009.
[20]MAREŠOVÁ, H.
České fanfiction na internetu. České
fanfiction na internetu, 2009.
[21]MAREŠOVÁ, H.
Současná mluva na Nové Lhotě. Současná
mluva na Nové Lhotě, 2009.
[22]MAREŠOVÁ, H.
Aspekt dívčích časopisů v průřezovém
tématu mediální
výchova. Aspekt
dívčích časopisů v průřezovém
tématu mediální
výchova, 2009.
[23]MAREŠOVÁ, H.
Využití multimédií ve výuce
českého jazyka. Využití
multimédií ve výuce českého
jazyka, 2009.
2000/2001
1.
Dorota Gocková, téma: Bilingvismus
nejmladší generace žijící
na Českém Těšínsku
2001/2002
1. Tereza
Planá,
téma: Čeština
na
Internetu
2. Miroslava
Tichá,
téma: Český jazyk v
USA
2002/2003
1. Michal
Marek,
téma: Jazyk chatu
2. Eva
Matušková,
téma: Multimedia ve
výuce českého jazyka
3. Marie
Brulíková,
téma: Internet ve
výuce českého jazyka
2003/2004
1. Tereza
Šedajová,
téma: Internet ve
výuce českého jazyka II
2. Dagmar
Krušinová,
téma: Multimedia ve
výuce českého jazyka II
3. Jana
Šenkeříková,
téma: Mluva nejmladší generace na
Broumovsku
4. Kateřina Ostrá,
téma: Současný
stav
hanáckého nářečí v oblasti
Náměště na Hané.
5. Mgr.
Radek
Černý, téma:
Výuka
větných členů pomocí počítače
2004/2005
1. Boris
Volek, téma: Jazyk
textových zpráv
2. Veronika
Melkusová, téma:
Brněnský
hantec v mluvě nejmladší generace
2005/2006
1. Miriam
Šmédková,
téma: Hypertextové
struktury
2. Marta
Olejníčková,
téma: Vytvoření
výukového programu pro výuku
českého jazyka žáků 2. stupně
ZŠ
3. Michaela
Ernestová,
téma: Výukové
programy pro český jazyk I.
4. Věra
Schneiderová,
téma: Srozumitelnost pojmů z
oblasti IT
5.
Libuše Krátká,
téma: Mluva
nejmladší generace na
Protivanovsku
6. Mgr.
Marie
Horáková,
téma: Historie hypertextu
2006/2007
1. Jazyk
internetové žurnalistiky
2. E-knihy
v prostředí českého internetu
3.
Česká enkláva v ruském Novorosijsku
4.
Historie a vývoj valašského
nářečí
5.
Mluva nejmladší generace na Třebíčsku
6. Mluva
nejmladší generace v Uherském
Hradišti
2007/2008
1. Mluva
nejmladší generace v Jablunkově
2.
Mluva
nejmladší generace na Olomoucku
3.
Mluva
nejmladší generace v Praze
4.
Česká příjmení
5.
Využití interaktivní tabule ve výuce
českého jazyka
2008/2009
1. Multimedia
ve výuce českého jazyka
2.
Prezentační techniky ve výuce českého
jazyka
4.
Mluva
nejmladší generace na Zlínsku
5.
Netradiční učební pomůcky pro výuku
českého jazyka
6.
Mluva
nejmladší generace v Nové Lhotě
2009/2010
1.
Jazykové prostředky elektronické
komunikace (zadáno)
2. Jazyk
nového překladu Bible kralické (zadáno)
3.
Aspekt
ženských časopisů v mediální
výchově na ZŠ (zadáno, bude upřesněno)
4.
ICT slang
(zadáno)
5.
ICT ve
výuce českého jazyka (zadáno,
bude upřesněno)
2012
Specifika
komunikace ve
virtuálním prostředí (Lucie
Čuprová, ČJ-SV)
AKTIVITY
listopad 1998
|
Aktivní
účast na
VIII. kolokviu mladých jazykovědců,
pořádané JÚLŠ
Slovenské akademie věd. Bratislava -
Modra. Přednesen příspěvek na téma Problematika
bilingvismu.
|
červenec 1999
|
Výzkumný
pobyt
- Zelów (Polsko).
|
červenec 2000 |
Výzkumný
pobyt - Lódź
(Polsko). |
prosinec 1999
|
Aktivní
účast na
IX. kolokviu mladých jazykovědců,
pořádané JÚLŠ
Slovenské akademie věd. Bratislava -
Modra. Přednesen příspěvek na
téma Charakteristika českého
jazyka emigrantské osady v polském Zelově -
historie a společenská funkce českého jazyka
|
od roku 1999
|
Pověřena
realizací a
správou webových stránek KČJL
|
21. 11. 2000
|
Příprava a
realizace besedy
s ředitelem pražského Švandova divadla
(bývalé divadlo Labyrint) a uměleckým
šéfem divadelního sdružení
CD94, Mgr. Danielem Hrbkem (spolu
s M. Mlčochem)
|
22.- 23. 11. 2000
|
Aktivní
účast na
X. kolokviu mladých jazykovědců,
pořádané JÚLŠ
Slovenské akademie věd. Bratislava -
Modra. Přednesen příspěvek na téma: Hláskoslovná
charakteristika češtiny emigrantské osady v
polském Zelově.
|
24. 11. 2000 |
Aktivní účast
na
konferenci 4. kulatý stůl v cyklu Slovo a obraz v komunikaci
s dětmi na téma Cesty ke komunikaci. Ostrava.
Přednesen příspěvek na téma: K
problematice zjednodušování textů
literárních děl určených pro děti se
sníženou jazykovou kompetencí. |
15. - 16. 6. 2001
|
Aktivní
účast na
2. mezinárodní konferenci mladých
lingvistů. Pořádala katedra bohemistiky
Filosofické fakulty UP. Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma: K
morfologickým zvláštnostem mluvy
české enklávy v polském
Zelově.
|
27. - 28. 9. 2001 |
Aktivní účast
na
mezinárodní konferenci Polyslav. Praha.
Pořádala Akademie věd České republiky. Přednesen
příspěvek na téma: Ke kořenu
mluvy české enklávy v Polsku (To
the dialectal root of one Czech enclave in Poland). |
22. - 23. 11. 2001 |
Aktivní účast
na
konferenci Čeština - jazyk slovanský.
Pořádala Pedagogická fakulta Ostravské
univerzity. Ostrava. Přednesen
příspěvek na téma: České
enklávy v Evropě. |
28. - 30. 11. 2001 |
Aktivní účast
na XI.
kolokviu mladých jazykovědců pořádané
JÚLŠ Slovenské akademie věd a
Filozofickou fakultou Prešovské univerzity.Spišská
Nová Ves. Přednesen
příspěvek na téma: K
českým enklávám v
zahraničí. |
10. 2. 2002 |
Praha:
Přednáška na konferenci obč. sdr. Exulant na
téma:
O zelovské češtině |
20. 2. 2002 |
Účast na konferenci:
České, polské a slovenské
jazykové
a literární souvislosti. Filozofická
fakulta Univerzity Palackého
v Olomouci. |
22. 3. 2002 |
Aktivní účast
na
semináři: Tradiční a netradiční
metody
a formy práce ve výuce českého jazyka
na základní škole. KČJL,
Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma:Dozrál
čas na e-školu? (K využití
výpočetní techniky v hodinách
českého jazyka). |
14. - 15. 5. 2002 |
Aktivní účast
na 3.
mezinárodní konferenci
Setkání mladých lingvistů.
Filozofická fakulta Univerzity Palackého
v Olomouci. Přednesen
příspěvek na téma: Kognitivní
funkce
a struktura textu. |
28. 3. 2003 |
Aktivní účast
na
semináři: Tradiční a netradiční
metody
a formy práce ve výuce českého jazyka
na základní škole. KČJL,
Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma:Internet ve
výuce českého jazyka. |
5. 11. 2003 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok I. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
7. 11. 2003 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok II. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
19. 11. 2003 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok III. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
26. 11. 2003 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok IV. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
17. 3. 2004 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok I. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
19. 3. 2004 |
Aktivní účast
na
semináři: Tradiční a netradiční
metody
a formy práce ve výuce českého jazyka
na základní škole. KČJL,
Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma:Učebnice v
elektronickém věku. |
14. 4. 2004 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok I. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
28. 4. 2004 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok II. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
5. 5. 2004 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - blok III. Vedení
semináře pro učitele základních a
středních škol. Pedagogické
centrum Ostrava. |
17. - 19. 5. 2004 |
Aktivní účast
na 5.
mezinárodní konferenci
Setkání mladých lingvistů.
Filozofická fakulta Univerzity Palackého vOlomouci. Přednesen
příspěvek na téma: K teorii
hypertextu. |
8. 4. 2005 |
Aktivní účast
na
semináři: Tradiční a netradiční
metody
a formy práce ve výuce českého jazyka
na základní škole. KČJL,
Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma:Hypertext
ve výuce českého jazyka. |
13. - 15. 4. 2005 |
Aktivní účast
na
národní konferenci POŠKOLE,
pořádanou UK-PedF,ve
spolupráci s ČVUT-FEL, UK-MFF a JŠI. Monínec
u Sedlčan. Přednesen příspěvek na
téma: Využití ICT v
ČJL |
16. - 18. 5. 2005 |
Aktivní účast
na VI.
mezinárodním setkání
mladých lingvistů. Pořádala FF
UP Olomouc. Přednesen
příspěvek na téma: Vliv
hypertextu na proces čtení. |
3. - 24. 6. 2005 |
Kurz Ministerstva
školství, mládeže a
tělovýchovy v rámci Státní
informační politiky - lektor modulu úrovně P
- ICT ve výuce českého
jazyka a literatury. Plzeň. |
17. 10. 2005 |
Aktivní účast
na
konferenci Čeština na internetu.
Pořádala FF UKPraha. Přednesen
příspěvek na téma: Hypertext v
prostředí českého internetu. |
10. 11. 2005 |
Aktivní účast
na
konferenci Čeština - jazyk
slovanský. Pořádala PdF
OU Ostrava. Přednesen
příspěvek na téma: České
etnikum v Polsku. |
21. 11. 2005 |
Pracovní
setkání pracovníků SIPVZ
MŠMT. Brno.
Účastník workshopu pro lektory
předmětového modulu P - ICT v ČJL. |
16. 11. 2005 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - Vedení
semináře pro učitele středních škol.
Národní institut pro další
vzdělávání (NIDV) Ostrava. |
23. 11. 2005 |
Internet a multimedia ve
výuce
českého jazyka - Vedení
semináře pro učitele středních škol.
Národní institut pro další
vzdělávání (NIDV) Ostrava. |
2. 12. 2005 |
Aktivní účast
na workshopu
Využití dotykové tabule ve
výuce českého jazyka a literatury. Lutín.
Pořádala SŠS Lutín. Přednesen
příspěvek na téma: Využití
informačních technologií ve výuce
českého jazyka. |
11. - 13. 4. 2006 |
Aktivní účast
na
celostátní konferenci Počítač ve
škole. Nové Město na Moravě.
Příspěvek a poster na téma: Semináře
ICT v ČJL ve výuce budoucích učitelů
českého jazyka. |
14. 4. 2006 |
Aktivní účast
na
semináři: Tradiční a netradiční
metody
a formy práce ve výuce českého jazyka
na základní škole. KČJL,
Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma:Modul SIPVZ
- ICT ve výuce českého jazyka. |
14. - 15. 2. 2006 |
Účast na
školení Tutorů distančního
vzdělávání. Pořádalo
Národní centrum pro distanční
vzdělávání. Praha. |
27. - 28. 4. 2006 |
Aktivní účast
na
konferenci: Významné osobnosti českých
církví a náboženských
společností v politickém životě 20.
století. Pořádala FF UP Olomouc.
Přednesen příspěvek na téma: Český
protestantismus v polském Zelově. |
17. - 18. 5. 2006 |
Účast na
školení Tutorů distančního
vzdělávání. Pořádalo
Národní centrum pro distanční
vzdělávání. Praha. |
28. 6. 2006 |
Setkání
autorského kolektivu pro učebnici českého jazyka
nakladatelství Fraus. Praha.
Pořádalo Nakladatelství Fraus |
12.10. 2006 |
Účast na
konferenci ICT
fórum pro školy v
rámci Invexu 2006.Brno. |
16.11. 2006 |
Účast na
závěrečném školení Tutorů
distančního vzdělávání.
Pořádalo Národní centrum pro
distanční
vzdělávání. Praha. Získán
certifikát pro pracovníka
distančního
vzdělávání. |
1. 12. 2006 |
Aktivní účast
na workshopu
Využití dotykové tabule ve
výuce nejen českého jazyka a literatury. Lutín.
Pořádala SŠS Lutín. Přednesen
příspěvek na téma: Nová
média a kyberkultura. |
19. 12. 2006 |
Setkání
autorského kolektivu pro učebnici českého jazyka
nakladatelství Fraus. Praha.
Pořádalo Nakladatelství Fraus. |
7. - 8. 2. 2007 |
Aktivní účast
na
konferenci Kniha ve 21. století. Opava. Pořádala
Slezská univerzita Opava. Přednesen příspěvek na
téma: Proměny
lineárního čtení (textu) ve 21.
století. |
22. 3. 2007 |
Setkání
autorského kolektivu pro učebnici českého jazyka
nakladatelství Fraus. Praha.
Pořádalo Nakladatelství Fraus. |
12. - 13. 4. 2007 |
Aktivní účast
na
konferenci Tradiční a netradiční metody a
formypráce ve výuce čského jazyka na
základní škole. Olomouc. Pořádala
PdF UP Olomouc. Příspěvek na téma: Kyberkultura
jako součást mediální
výchovy na základní škole. |
25. - 27. 4. 2007 |
Aktivní účast
na
mezinárodní konferenci POŠKOLE,
pořádanou UK-PedF a JŠI. Lázně
Sedmihorky. Příspěvek na
téma: Školicí
středisko SIPVZ na Univerzitě Palackého a jeho
další vývoj. |
20. - 21. 6. 2007 |
Účast na
konferenci Vysoké školy a
Evropský sociální fond.Olomouc. Pořádala
Univerzita Palackého a Projektový servis
UP. |
11. 9. 2007 |
Aktivní účast
na
konferenci Infotech 2007 - Moderní
informační a komunikační technologie ve
vzdělávání. Olomouc. Pořádala
Univerzita Palackého UP a Moravská
vysoká škola. Příspěvek na
téma: ICT
vzdělávání učitelů
základních a středních škol
na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v
Olomouci. |
12. - 13. 9. 2007 |
Aktivní účast
na
konferenci Eurolitteraria/Eurolingua 2007. Liberec.Pořádala
Technická univerzita v Liberci.
Příspěvek na téma:Kreativita v
internetové síti. |
17 - 20. 9. 2007 |
Aktivní účast
na
konferenci Information and Communication Technology in
Education. 2007. Rožnov
pod Radhoštěm. Pořádala
Ostravská univerzita. Prezentován
poster na téma: Information and
Communication Technology in the Education of (Future) Mother Tongue
Teachers. |
25. 10. 2007 |
Účast na
konferenci ICT INVEX Fórum 2007. Brno.Pořádaly
Veletrhy Brno, a.s., Institut celoživotního
vzdělávání Vysokého
učení technického v Brně
a Computer Agency o.p.s. |
7. - 8. 11. 2007 |
Aktivní účast
na sympoziu Intermedialita. <;span
style="font-weight: 700">Olomouc. Pořádala
Univerzita Palackého UP. Příspěvek na
téma: Netartové projekty. |
15. - 17. 11. 2007 |
Aktivní účast
na
mezinárodní konferenci The Legacy of Johannes
Amos Comenius to the Culture of
Education. Praha. Pořádaly
MŠMT, Akademie věd ČR, Karlova univerzita a Unie Comenius.
Přednesen příspěvek na téma: The
Role of ICT in the Czech Language Education. |
5. 12. 2007 |
Účast na
konferenci ; "PŘEDSEDNICTVÍ ĆR V RADĚ EU -
PŘÍLEŽITOSTI PRO OLOMOUCKÝ
KRAJ". Olomouc. Pořádalo Eurocentrum Olomouc. |
13. - 14. 2. 2008 |
Aktivní účast
na
konferenci Kniha ve 21. století. Opava. Pořádala
Slezská univerzita Opava. Přednesen příspěvek na
téma: Role spolupráce
vysokých škol a knihoven v informační
společnosti. |
18. - 20. 3. 2008 |
Aktivní účast
na
konferenci Počítač ve
škole. Nové Město na Moravě.
Příspěvek do sborníku Kyberkultura
jako součást mediální
výchovy. |
31. 3. 2008 |
Účast na
konferenci Učitel 21. Pořádal
Výzkumný ústav Pedagogický.Praha. |
10. - 11. 3. 2008 |
Tradiční a
netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole.
Mezinárodní konference, pořádala KČJL
PdF UP.Olomouc. Přednesen
příspěvek na téma Nástroje
Webu 2.0 ve výuce českého jazyka. |
4. - 5. 6. 2008 |
Aktivní účast
na
konferenci Trendy ve vzdělávání.
Pořádala Pedagogická fakulta Univerzity
Palackého. Olomouc. Přednesen
příspěvek na téma Nástroje
Webu 2.0 ve vzdělávání. |
23. - 26. 6. 2008 |
Aktivní účast
na
mezinárodní konferenci Valuing
individual and shared learning: the role of ICT. Přednesen
příspěvek na téma: The
Role of the Mother Tongue Teaching in New Literacy Education.
Pořádala Karlova Univerzita. Praha. |
25. - 26. 9. 2008 |
Aktivní účast
na
mezinárodní konferenci Inovácie vo
vyučovaní jazyka a literatury. Přednesen
příspěvek na téma: Multiuživatelské
virtuální prostředí ve
výuce (jazyka a literatury).
Pořádala Prešovská
univerzita. Prešov. |
2. - 3. 4. 2009 |
Tradiční a
netradiční
metody a formy práce ve výuce českého
jazyka na základní škole.
Mezinárodní konference, pořádala KČJL
PdF UP.Olomouc. Příspěvek
na téma Využití
hypertextové technologie ve výuce
českého jazyka. |
25. 6. 2009 |
Trendy ve
vzdělávání.
Mezinárodní konference, pořádala KTEIV
PdF UP. Olomouc. Příspěvek
na téma Jazykové
vzdìlávání v
multiuživatelském virtuálním
prostøedí. |
23. 11. 2009 |
VII. ročník
mezinárodní studentské
vědecké konference na témaAktuální
problémy pedagogiky ve výzkumech
studentù doktorských studijních
programù VII. - odborný
garant sekce. |
11. - 14. 3. 2010 |
Aktivní
účast
na 5th Global Conference Cyberclutures, Exploring Critical Issues.
Pořádala Inter-Disciplinary.Net a Karlova Univerzita v
Praze. Salzburg, Austria. Přednesen
příspěvek na téma: New
Media Literacies of Future Mother Tongue Tearchers. |
25. - 27. 3. 2010 |
Pedagogická
stáž v rámci projektu Erasmus. Výuka 5
vyučovacích hodin na témata: Nástroje
Webu 2.0 ve výuce (studenti
DSP), Kyberkultura v
mediální výchově (studenti
magisterského studia). Katedra komunikačnej a
literárnej výchovy, Pedagogická
fakulta Prešovské univerzity, Prešov,
Slovenská republika. |
6. 4.
2010
|
Aktivní
účast
na mezinárodní vědecké
konferenci Metody a formy práce ve
výuce mateřského jazyka Pořádala
KČJL, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého
v Olomouci. Přednesen
příspěvek na téma: K
jazykové komunikaci v sociálních
sítích. Prezentován
poster: Projekt ESF: Kurzy ICT ve
výuce pro pedagogické
pracovníky.
|
7. 4. 2010 |
Aktivní
účast
na mezinárodní konferenci Příprava
a realizace výukových materiálů pro
podporu komunikační výchovy RVP ZV
ve výuce českého jazyka a literatury na
základních školách a
víceletých gymnáziích,
pořádala Pedagogická fakulta Univerzity
Palackého vOlomouci. Příspěvek
na téma: ICT kompetence a
mediální a komunikační
výchova na základní škole. prezentace
projektu - program zde,
poster: Projekt ESF: Kurzy ICT ve výuce pro
pedagogické pracovníky.
|
8. 4. 2010 |
Aktivní
účast
na konferenci E-bezpečí:
Rizikové chování v kyberprostoru,
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého
v Olomouci. Příspěvek
na téma: Rozvoj ICT
kompetencí pedagogických pracovníků,
prezentace projektu - program zde, poster:
Projekt ESF: Kurzy ICT ve výuce pro pedagogické
pracovníky. |
4. - 6. 5. 2010 |
Aktivní
účast
na mezinárodní konferenci DIVAI 2010 - Distance
Learning in Applied Informatics. Pořádala Univerzita K.
Filozofa v Nitre. Štúrovo.
Slovenská republika. Přednesen
příspěvek na téma: E-learning
in the Courses of Lifelong Learning. |
24. 6. 2010
|
Aktivní
účast
na na mezinárodní
vědecko-odborné konferenci Trendy ve
vzdělávání
2010. Pořádala Katedra technické a
informační výchovy, Pedagogická
fakulta UP, Olomouc. Příspěvek
na téma: Kurzy ICT pro
pedagogické pracovníky - projekt ESF.
Program zde. |
7. - 9.
9. 2010 |
Aktivní
účast
na VIII. celostátní konferenci ČAPV. Kam
směřuje současný pedagogický výzkum?
Pořádala Česká asociace pedagogického
výzkumu aTechnická univerzita v Liberci. Liberec, 7.
- 9. září 2010. Přednesen příspěvek na
téma: ICT kompetence
učitelů. |
11. - 15. 10.
2010 |
Konference
Nové
technologie ve vzdělávání.
Pořádala Katedra technické a
informační výchovy PdF UP v Olomouci. Příspěvek: Vzdělávání
v Second Life. In: Nové
technologie ve vzdělávání. Konference
KTEIV. Pedagogická fakulta UP. Olomouc 2010.
Dostupné z URL:
http://www.kteiv.upol.cz/ntvv/konference/maresova_h.pdf
|
5. 11. 2010
|
Účast na
školení Marketing a management v oblasti
šíření výsledků vědy,
popularizace, realizace odborných a vědeckých
aktivit. V rámci projektu
Vzdělávání v oblasti
komunikačních kompetencí a podpora vzniku
vědeckých týmů se zaměřením na
pracovníky výzkumu a vývoje a studenty
VŠ s vědeckým potenciálem.
Pořádala FF UP Olomouc.
Vydáno Osvědčení o
absolvování kurzu Marketing a management v
oblasti šíření výsledků
vědy, popularizace, realizace odborných a
vědeckých aktivit. Olomouc, 14. 1. 2011.
|
10. 11. 2010
|
Účast na
národní konferenci Učitel v informační
síti. Pořádal Výzkumný
ústav pedagogický v Praze. Brno.
Prezetnace ESF projektu. |
1. 12.
2010
|
Přednáška
pro
Jazykovědné sdružení ČR (pobočka Olomouc)
na téma K
jazykové situaci české enklávy v Polsku.
Úvodní slovo: doc. PhDr. Josef Jodas.
|
10. 2. 2011 |
Aktivní
vystoupení na konferenci Universal Learning Design.
Pořádala Masarykova univerzita v Brně. Brno.
Přednesen příspěvek na téma: Possible Uses
of Multi-User Virtual Environment in
the Education of Persons with Special Needs.
|
15. – 17. 11.
2011 |
Aktivní
účast vědecko-odborné konferenci
Nové technologie ve
vzdělávání :
vzdělávací software a interaktivní
tabule. Pořádala Pedagogická fakulta Univerzity
Palackého v Olomouci. Příspěvek na
téma: Virtuální světy ve
vzdělávání (spolu s M.
Klementem). |
27. - 29. 2.
2012 |
Aktivní
účast v
projektu REALM - Regional Adult Learning Multipliers and the Europe
2020 Flagship Initiatives. Projekt
Grundtvig. Prezentována
případová studie New Skills and Jobs - Olomouc Region. (Hampshire
County Council, Brusel, Assembly of European Regions. Belgie. |
11.
4. 2012 |
Účast na
mezinárodní vědecké konferenci
Komunikační výchova v teorii a praxi.
Pořádala PdF UP Olomouc.
|
12.
4. 2012 |
Účast na
mezinárodní vědecké konferenci Metody
a formy práce ve výuce mateřského
jazyka. Pořádala PdF UP Olomouc. |
16. 4. - 20.
4. 2012 |
Učitelská
mobilita v
rámci programu Erasmus. Pedagogická fakulta
Prešovské univerzity v Prešově. Slovenská
republika. |
20. 6. - 21.
6.
2012
|
Účast na
mezinárodní vědecko-odborné konferenci
Trendy ve vzdělávání.
Příspěvek na téma: Současné
trendy rozvoje e-learningového
vzdělávání. (spolu
s M. Klementem). Pořádala PdF UP Olomouc.
|
2. - 4. 7. 2012 |
Aktivní
účast v
projektu REALM - Regional Adult Learning Multipliers and the Europe
2020 Flagship Initiatives. Projekt Grundtvig. Prezentován
příspěvek Virtual Worlds in
Education. Hampshire
County Council,Assembly of European
Regions, Brusel. Belgie.
|
11. - 13. 7. 2012
|
Aktivní
účast
na mezinárodní vědecké konferenci
Universal Learning Design. Předneseny příspěvky
Approaches to Creating E-learning Educational Tools Reflecting the
Students with Special Needs (M. Klement) a Multiuser Virtual
Environment and People with Special Needs.J. Kepler
University, Linz. Rakousko. |
15, - 17. 7.
2012
|
Aktivní
účast
na 7th Global Conference Visions of Humanity in Cyberculture, Cyber
Space and Science Fiction. Přednesen příspěvek na
téma: Virtual Worlds in the Mother Tongue Teachers
Education. Oxford University, Oxford,
Velká Británie.
|
10. - 12.9. 2012 |
Aktivní
účast
na konferenci Kvalita ve vzdělávání.
Pořádala ČAPV.Univerzita Karlova,
Praha. Přednesen příspěvek na
téma: ICT kompetence učitelů a
vzdělávání v informačním
věku.
|
23. 9, - 6. 10. 2012 |
Studijní
pobyt - Richard
Language College, Bournemouth, Velká
Británie (absolvování
kurzu UK-2008-702-037 English
for Adult Educators - English for Professional
People). Projekt Grundtvig. |
6.10, - 11.10. 2012 |
Aktivní
účast v
projektu REALM - Regional Adult Learning Multipliers and the Europe
2020 Flagship Initiatives. Projekt Grundtvig. Prezentován
závěrečný příspěvek k
výstupům REALMu. Hampshire
County Council, Assembly of European Regions, Brusel.
Belgie. |
7.11. -8.11. 2012 |
Uspořádání
a aktivní účast na
mezinárodní konferenci ICT ve
vzdělávání. Přednesen
příspěvek na téma Projekt Kurzy ICT ve
vzdělávání pro pedagogické
pracovníky. Pořádala
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého
v Olomouci. Olomouc. 2012 |
26. 9. 2013
|
Účast na
Kulatém stole k přípravě Strategie
vzdělávací politiky České republiky do
roku 2020. Pořádalo MŠMT. Praha.
|
2. - 5. 10. 2013
|
Aktivní
účast
na mezinárodní konferenci ICEEPSY - International
conference on education and educational psychology. Antalya,
Turecko.http://www.iceepsy.org/ |
16. - 18. 10. 2013
|
Účast na
Asociaci děkanů
Pedagogických fakult České a Slovenské
republiky. Nitra. Slovenská republika.
|
27. 10. - 1. 11. 2013 |
Studijní
pobyt - Glasgow
City College, Glasgow, Velká
Británie, absolvování
kurzu Innovative responses to delivery of creative industries
education. Projekt Grundtvig.
|
|
p |
|
|
|
|